W dniach 12 –  13 listopada 2015 roku odbyło się kolejne spotkanie partnerów projektu “KeyComps 2014-2017”. Wraz ze szkolnym koordynatorem projektu, panią Małgorzatą Rzepką, zastępcą dyrektora szkoły i panią Anetą Skuczeń, nauczycielem i opiekunem samorządu uczniowskiego naszą szkołę reprezentowały uczennice z klasy 2B, Oliwia Pietrek i Monika Wowrzyk. Wyjazd naszej grupy poprzedzony był realizacją wyznaczonych zadań.

Nasza podróż rozpoczęła się 10 listopada. Gdy dotarłyśmy na Sycylię, do miasta Rosolini, była przepiękna pogoda. Na miejscu spotkałyśmy się z koordynatorką projektu z włoskiej szkoły 1° Istituto “Archimede”, panią Concettą Calvo, która na powitanie zabrała nas do swojego ogrodu z drzewami pomarańczowymi. Miałyśmy okazję pierwszy raz w życiu jeść pomarańcze i mandarynki “prosto z drzewa”.
Wieczorem, w towarzystwie Pani Eleonory Cannizzaro – nauczycielki języka włoskiego poznałyśmy okolicę i udałyśmy się na kolację, gdzie spotkałyśmy się z partnerami z Turcji. Melisa i Asle okazały się bardzo sympatycznymi dziewczynami i łatwo nawiązałyśmy kontakt.

Drugiego dnia po śniadaniu w typowej włoskiej kawiarence, spacerowałyśmy po wąskich uliczkach Rosolini obserwując codzienne życie mieszkańców. Resztę dnia spędziłyśmy na plaży w miasteczku Pozzallo, ciesząc się pięknymi widokami i słoneczną pogodą, co było dla nas wyjątkowe w listopadzie.

Wieczorem poznałyśmy uczniów z kolejnych szkół partnerskich.

W czwartek wszyscy partnerzy: Słowacy, Włosi, Węgrzy, Słoweni, Portugalczycy, Hiszpanie, Turcy i Polacy spotkali się w szkolnej auli na konferencji w czasie której prezentowaliśmy zrealizowane przez nas zadania oraz zasady działania samorządu uczniowskiego w szkole. Byłyśmy bardzo zdenerwowane i przejęte wystąpieniem ale okazało się, że nasza prezentacja wszystkim się podobała. Konferencja dała nam możliwość poznania i  porównania systemów samorządności w naszych szkołach. W drugiej części spotkania uczniowie udali się na wspólne warsztaty na temat zmian jakie chcielibyśmy wprowadzić w naszych szkołach.
 IMG_0897  IMG_0920
Lunch w tym dniu przygotowali dla nas uczniowie szkoły w Rosolini, którzy kształcą się w kierunku gastronomicznym. Zaserwowano przystawki, dwa dania główne oraz deser.
 DSC_4565  IMG_0928
Tego dnia spotkaliśmy się również z merem Rosolini oraz zwiedziliśmy barokowe miasto Noto. Miejsce bardzo urzekające ze wspaniałymi zabytkami. Podsumowaniem dnia była wspólna kolacja w pizzerii, gdzie specjalnością była pizza z owocami morza. My jednak wybrałyśmy pizzę z pieczarkami, szynką i frytkami.
W piątek w towarzystwie uczniów 1° Istituto “Archimede” w Rosolini braliśmy udział w wycieczce do rybackiej wioski Marzamemi oraz Syrakuz. Zobaczyliśmy ruiny teatru starożytnego i ucho Dionizosa – grotę w kształcie ludzkiego ucha, która zadziwia nadzwyczajną akustyką. Odwiedziliśmy stare miasto Syrakuzy z Placem Archimedesa, katedrą i Źródłem Aretuzy. Wieczorem odbyła się uroczysta kolacja pożegnalna, na której mieliśmy okazję spróbować włoskich specjałów.
 IMG_1015  DSC_4675
DSC07054 DSC06999
W sobotę pojechałyśmy do Catani, miasta portowego, bogatego w zabytki i atrakcje turystyczne. Spędziłyśmy w nim ostatni dzień pobytu na Sycylii. Wylatując do domu ostatnie spojrzenie skierowałyśmy na Etnę.
Wizyta na Sycylii była dla nas bardzo ekscytująca. Zdobyłyśmy nowe doświadczenia.  Nawiązałyśmy nowe przyjaźnie. Zobaczyłyśmy ciekawe miejsca. Poznałyśmy nowe smaki.

Podróż ta z pewnością na długo zapadnie nam w pamięć i często będziemy ją wspominać.